Na Mazury, Mazury, Mazury…

W dniach od 5 do 8 października uczniowie klas 7, gimnazjum oraz absolwenci naszej szkoły żeglowali po  Wielkich Jeziorach Mazurskich.

Późnym wieczorem w czwartek dotarliśmy do Sztynortu, skąd miała się rozpocząć nasza przygoda. Mimo nie najwcześniejszej godziny, z uśmiechem czekali na nas, na kei, nasi skiperzy panie i panowie: Ewa, Andrzej,  Rysiek, Michał, Krzysiek, Zbyszek, Kuba i Bartek. Na dziewiątej łódce królowały Ania i Klara. Dużo nas, prawda? 86 osób.  A to dopiero początek… 😊

Po śniadanku i obowiązkowym szkoleniu załóg, wypłynęliśmy. Nasza piątkowa trasa to jeziora: Sztynorckie, Dargin, Kisajno, Niegocin i Boczne. W sobotę płynęliśmy w górę, pokonując trasę piątkową, plus Kirsajty i Mamry. Na niedzielę zostały nam tylko Mamry, bo nasze łodzie oddawaliśmy w Węgorzewie.
W międzyczasie kolejne wachty robiły posiłki (np. naleśniczki, nugetssy czy grzanki), troszczyły się o porządek, a przede wszystkim uczyły się sztuki żeglarstwa od swoich sterników (każdy miał szansę stanąć za sterem, brać udział w składaniu i stawianiu masztu, czy żagli. A także ćwiczyć to wszystko co przyszło do głowy sternikom i opiekunom😆) Nie zabrakło też czasu na podziwianie pięknych widoków, integrowanie się z innymi uczestnikami i szlifowanie umiejętności wokalnych 😉 Wieczory spędzaliśmy przy ognisku, bądź na łódkach – śpiewając, grając i rozmawiając.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom, sternikom i opiekunom: Oliwii, Kubie, Jankowi, Kamilowi i Dorocie.
I ZAPRASZAMY we wrześniu na kolejne żeglowanie z Kołem Turystycznym.